Wednesday 18 April 2012

Roadshow Inspirasi di Plaza Angsana

Johor bahru 8 april: Gabungan Mahasiswa Islam Se-malaysia mengadakan jelajah inspirasi di negeri johor bertempat plaza angsana. Jelajah inspirasi di angsana berjaya dilaksanakan dengan kehadiran kira-kira 50 orang kumpulan mahasiswa terutama negeri johor untuk bersama dengan masyarakat bagi menerangkan gagasan inspirasi kepada masyarakat terutama dikalangan anak muda. Walaupun dengan keadaan hujan lebat namun tidak mematahkan semangat anak muda yang terdiri dari kalangan mahasiswa menjayakan program tersebut.

Pengeusi Majlis Politik Negeri saudara Iskandar Zulkarnain berkata Inspirasi hari ini bertujuan untuk mendekatkan mahasiswa untuk bersama dengan masyarakat terutama golongan muda terhadap 6 gagasan inspirasi iaitu pendidikan perundangan ekonomi kerjaya dan kerjaya dan sosial. Gamis percaya Inspirasi melalui dokongan anak muda mampu menjadi third voice kepada mana-mana pemimpin negara

Sementara itu wakil Gamis pusat iaitu ustaz Muhammad Farid Hadhari Mahamad Rusdi ketika ditemui berkata “ segala yang dirancang berjalan dengan lancar walaupun pada awalnya hujan turun dengan lebat, namun tidak mematahkan hasrat dan tekad anak muda khususnya di Johor untuk sama-sama berinspirasi dengan aktiviti Flashmob di Angsana. Aktiviti berakhir dengan konvoi beramai-ramai di jalan raya dengan menayangkan banner "INSPIRASI Anak Muda Malaysia".

Beliau juga merupakan pengerusi majlis dakwah dan kebajikan berkata GAMIS Pusat mengucapkan jutaan tahniah dan terima kasih khususnya kepada penggerak di peringkat GAMIS Negeri Johor di atas komitmen yang sangat hebat. Walaupun masih baru bergerak di persada negeri, namun mereka mampu untuk memobilasi puluhan anak muda untuk sama-sama menjayakan agenda INSPIRASI pada kali ini.

Gamis juga mengucapkan jutaan terima kasih kepada pihak keselamatan plaza angsana kerana memberi ruang untuk jelajah inspirasi  di plaza angsana. Mereka juga menyatakan sokongan terhadap gagasan Inspirasi. Turut hadir bersama timbalan presiden Persatuan Mahasiswa Islam UTM ustaz Muhammad Hazim bin Mohd Nor dan juga presiden Kelab iqra’ UTHM untuk memberi sokongan kepada bersama Inspirasi.
antara tuntutan "wujudkan parlimen Belia

antara penyunjung yang turut menyaksikan jelajah Inspirasi

pendokong Inspirasi di Johor

penerangan kepada anak muda berkenaan Inspirasi


sebahagian anak muda bersama menyokong inspirasi

team Inspirasi bersama dengan pelajar sekolah





No comments:

Post a Comment